Badania i analizy statystyczne w naukowym kontekście pedagogicznym. Oferta Metodolog.pl
Bardzo nam miło współpracować z pedagogami naukowcami i praktykami w kwestii analiz statystycznych i metodologii badań. Rosnące zapotrzebowanie wśród pedagogów na podejmowanie odpowiednich decyzji dzięki badaniom i analizom danych zachęca nas do napisania szerszej oferty naszych usług. Nasza wieloletnia praktyka w współpracy z ludźmi zajmującymi się wychowaniem zainspirowała nas do wyszczególnienia usług i prac, które możemy zaproponować chętnym z branży pedagogicznej.
Prezentujemy ofertę analiz statystycznych i badań dla pedagogów.
Metodologia i badania pedagogiczne:
- Metodologia i badania pedagogiczne (planujemy badania ilościowe i eksperymenty mające na celu zebranie odpowiednich danych)
- Przeprowadzenie badań (specjalizujemy się w zbieraniu danych ilościowych)
- Budowa ankiet badawczych (ergonomicznych i nieobciążających badanego)
- Konstrukcja testów wiedzy i wiadomości
- Projektowanie formularzy ankietowych dotyczących postaw i preferencji
- Konstrukcja testów zdolności specjalnych i mocy
- Budowa testów psychologicznych (na bazie klasycznej teorii testów i teorii reagowania na pozycje testowe)
- Projektowanie warunków eksperymentalnych (kompleksowe zaplanowanie eksperymentu naukowego)
Analizy statystyczne i modele wyjaśniające w pedagogice:
- testy t (porównywanie klas i szkół pod względem wyników)
- testy zależności Pearsona, Spearmana (badanie związków między postawami i wartościami rodziców a zdolnościami ucznia)
- analizy regresji (prognozowanie poziomu rozwoju umiejętności i wiedzy uczniów)
- analizy skupień (grupowanie instytucji wychowawczych)
- analizy czynnikowe (pomocne przy eksplorowaniu systemu wartości studentów)
- analizy wariancji (kontrolowanie różnic pomiędzy grupami wiekowymi pod względem osiągnięć szkolnych i zawodowych)
- wielopoziomowe analizy regresji (badanie wpływu klas, typów szkół pod względem poziomu inteligencji, twórczości i osiągnięć szkolnych uczniów)
- drzewa decyzyjne (doskonałe przy dokonywaniu planu ścieżki kariery szkolnej ucznia)
- liniowa analiza dyskryminacyjna (wyjaśniająca różnice pomiędzy dobrymi, średnimi i złymi uczniami)
- regresja logistyczna (przewidywanie braku promocji do następnej klasy)